NPS Driver & Impact Data Science Model

by Theo

NPS Driver & Impact Data Science Model

by Theo

by Theo

Underlined introduceert de NPS Driver & Impact Data Science Model – API service.

Altijd al willen weten wat nu het meeste impact heeft op uw NPS en aan welke knop je moet draaien om deze te beïnvloeden?

Na jarenlange ervaring met klanten en in samenwerking met toonaangevende universiteiten, ontwikkelde Underlined een module op de Underlined Hub voor CX Analytics die inzichtelijk maakt welke relaties er zijn tussen de NPS en omnichannel klantgedrag.

Wat doet het driver & impact model?

Dit model maakt inzichtelijk welke belangrijke gebeurtenissen in de omnichannel klantreis de grootste impact hebben op een KPI. Op basis van alle aangeboden klant-, relatie- en contract-/productinformatie kan het model berekenen wat het meeste invloed heeft gehad op de NPS. In bovenstaand voorbeeld zie je bijvoorbeeld dat tijdens het afhandelen van verkeersschade door een schadeverzekeraar, alles rondom het moment betalen het meeste invloed heeft gehad op de teruggekoppelde NPS vanuit hun klanten. Door deze informatie toe te voegen aan uw dataset kan niet alleen worden bepaald wat het meeste invloed uitoefent -impact heeft- op de KPI, maar kan daarna worden ingezoomd op wat dan de belangrijkste onderdelen zijn rondom (in dit geval) het onderwerp ‘betalen’ die moeten worden aangepakt. Zeker door te werken met de feedback uit open vragen rondom dit onderwerp (door bijv. de Tekstmining API Service voor klantfeedback in te zetten om uw data verder te verrijken) krijgt u een helder beeld van waar de kansen liggen.

Toepassing voor diverse klant KPI’s

Het drivermodel kan naast de NPS voor andere belangrijke klant KPI’s worden gebruikt, zoals de CES (Customer Effort Score) of KTV (Klanttevredenheid). Alle onderdelen van de Underlined Hub voor CX Analytics werken naadloos met elkaar samen. Indien u al gebruik maakt van andere API diensten van Underlined worden de resultaten van deze modules meegenomen in de drivermodellen.

Wilt u meer weten over hoe deze technologie werkt en kan worden toegepast binnen uw organisatie? Neem contact op voor een demonstratie en toelichting van de mogelijkheden. Wilt u voorbeelden zien van onze klanten die reeds werken met het toepassen van onze technieken, klik hier!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top