Underlined introduceert nieuwe benchmark: KEI klantervaringsindex

by Maartje Luinenburg

Underlined introduceert nieuwe benchmark: KEI klantervaringsindex

by Maartje Luinenburg

by Maartje Luinenburg

Op 26 juni heeft Underlined samen met Volksbank, Vattenfall, Schiphol, VGZ, Interpolis en a.s.r. de aftrap gedaan om een benchmark programma te gaan opzetten. De benchmark zal zich richten op de KEI (klantervaringsindex).

KEI klantervaringsindex

De KEI is een door Underlined geïntroduceerde metric; één klantrelatiecijfer dat omnichannel vanuit klantgedrag de overkoepelende klantervaring inzichtelijk maakt én beïnvloedbaar is. Deze metric bestaat uit drie lagen, namelijk de effectiviteit van:

  • klantervaring
  • gemak
  • emotie

Vanuit meerdere organisaties is de behoefte ontstaan om te gaan benchmarken op de KEI. Underlined zal hier de kartrekker van gaan vormen. Het idee is om een ronde tafel programma te gaan opzetten, binnen dit programma gaan we in een aantal sessies het gesprek aan over klantbeleving en de daar bijhorende metric; de KEI. Binnen het benchmark programma zal kennisdeling, vergelijking en inspiratie centraal staan.

Naar aanleiding van de aftrap zijn de behoeftes van toonaangevende organisaties op gebied van customer experience in kaart gebracht. Underlined neemt deze behoeftes mee in een definitief plan dat in juli opgezet zal worden.

To be continued…

Behoefte aan meer informatie?
Neem gerust contact met ons op.

Auteur:
Jet Kanters
Customer Journey Analytics Consultant

blank

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top