Over ons

Over ons

by Theo

Underlined: building data driven customer experience

Klanten in staat te stellen data driven insights te gebruiken om hun klantervaring te verbeteren is onze passie. We zijn een jong en enthousiast team van data scientists en consultants. Onze passie voor data heeft ons in staat gesteld direct waarde toe te voegen aan grote merken zoals ABN AMRO Bank, ABN AMRO Verzekeringen, Ben, Nationale Nederlanden, Vattenfall, VGZ, de Volksbank en Ziggo.

Met onze focus op klant en data, onze allergie voor silo’s en de Underlined hub voor CX Analytics © kunnen we CX data insights sneller, dieper en beter ontdekken dan veel van onze zakelijke collega’s. Veel klanten gebruiken ons als een insights versneller voor hun customer experience programma’s.

Underlined begon in 2002 en richtte zich op het begrijpen van ongestructureerde data in enquêteteksten en klantbeoordelingen, ook op social media. Inmiddels zijn we marktleider op het gebied van Nederlandse tekstmining, een service die we samen met de Universiteit van Amsterdam hebben ontwikkeld.

Sinds 2014 zijn we ons gaan richten op het verzamelen van alle data insights met betrekking tot customer journeys en hebben we de Underlined Hub voor CX Analytics © gebouwd: een cloudgebaseerde oplossing die een verzameling/framework van machine learning en AI-algoritmen herbergt. Via API’s zijn verschillende delen van de hub direct toegankelijk, zoals onze superieure oplossingen voor tekstmining. Om uw CX-programma’s te versnellen kan de hub structureel of als een turn-key oplossing worden gebruikt om al uw CX-managementinformatie en -inzichten te ontgrendelen: via intuïtieve dashboards voor professionals voor customer experience professionals, data scientists, management en andere stakeholders.

Data driven inzicht Effectief sturen/grip op CX Altijd snel relevant ongeacht waar je staat
  • Mining (tekst & journey)
  • Voorspelmodellen (driver/impact/churn)
  • CX hub for analytics
  • Dashboards
  • Deepdives (op KPI’s/drivers)
  • Maturity lvl’s
  • Insights framework
  • Op maat API dienstverlening
Resultaat:
Stijging van CX metric in het eerste jaar door inzichten in drivers/impact (bijvoorbeeld een +10 op NPS)
Resultaat:
20% besparing hygiëne calls door inzichten in problemen van je klant
Resultaat:
Altijd direct aan de slag toegespitst op jouw behoeftes, je hoeft niet zelf het wiel uit te vinden

We zoeken nauwe werkrelaties met universiteiten. Ons kantoor is gevestigd aan de eerste data science universiteit in Nederland: JADS (Jheronimus Academy of Data Science). In 2018 hebben we samen de Leergang Data Driven Customer Experience ontwikkeld die met groot enthousiasme werd ontvangen en gewaardeerd door de deelnemers.

Kim Vos Fotografie - Reportage Underlined Den Bosch
Groepsfoto MOA
KIAF9D~1
Presentatie
Kim Vos Fotografie - Reportage Underlined Den Bosch
CX1day_1

Ontmoet ons team

Top