Text Mining op Klantfeedback

Text Mining op Klantfeedback

by Maartje Luinenburg

Underlined biedt een volautomatische text mining oplossing voor klantfeedback analyse

Heeft u graag inzicht in wat klanten over u zeggen in open feedback, zonder dat u de grote hoeveelheid tekst hoeft door te lezen? Zou u bijvoorbeeld graag willen weten waar in uw dienstverlening verbeterpunten zitten, zodat u dit gericht kunt aanpakken?

Om o.a. deze inzichten te verschaffen biedt Underlined een volautomatische oplossing om tekstanalyse te doen op uw feedbackstromen. Het enige dat u daarvoor hoeft te doen is aan te sluiten (via een API) op onze Underlined Hub voor CX Analytics. Het open antwoord van de klant wordt per record door de Text Mining API verrijkt met de belangrijkste onderwerpen en het sentiment. Het is mogelijk om dit, samen met al uw andere feedbackdata, te visualiseren in overzichtelijke dashboards. Op deze manier is direct inzichtelijk waar uw grootste kansen liggen:

Wetenschappelijk onderbouwd

De afgelopen jaren hebben we samen met toonaangevende universiteiten uitermate sterke Text Mining oplossingen ontwikkeld. Onze oplossing is wetenschappelijk onderbouwd en de betrouwbaarheid is zeer hoog omdat we onze modellen blijven trainen. Onze aanpak is accuraat, schaalbaar en flexibel genoeg zodat we tegemoet komen aan de behoeften van onze klanten in verschillende branches en voor verschillende gebruiksdoeleinden. De service is inmiddels actief bij meerdere klanten in diverse branches. Lees de klantervaringen van een bank, reisorganisatie, telecom-provider en verzekeraar.

Wilt u naast klantfeedback ook andere bronnen aansluiten, zoals chat of e-mail? Daarvoor heeft Underlined ook oplossingen. Meer weten? Neem contact met ons op!

Verschillende inzichten

De Underlined Tekst Mining-API service © is een cloud gebaseerde oplossing die geavanceerde verwerking van natuurlijke taal biedt voor onbewerkte tekst. De API verbindt met de Underlined Hub voor CX Analytics ©, een verzameling/raamwerk van machine learning- en AI-algoritmen, die direct kunnen worden gebruikt als onderdeel van uw Customer Experience Management programma. De service biedt verschillende soorten inzichten:

Sentiment scoring Onbewerkte tekst wordt geanalyseerd op aanwijzingen van positieve en negatieve gevoelens.
Topic detection Sleuteltermen worden automatisch geëxtraheerd uit de tekst zodat de hoofdpunten snel worden geïdentificeerd.
Beschikbare taxonomieën Automotive, Banking, Energy, Healthcare, Health Insurance, Insurance, Municipalities,  Pension, Publisher, Retail, Telecom. Er zijn altijd branches nieuwe branches in ontwikkeling dus check voor de beschikbaarheid!

Top