CX Driver & Impact model

CX Driver & Impact model

by Ana Milicevic

Wil je weten wat de customer experience beïnvloedt? En aan welke knop je moet draaien om met data onderbouwde en de juiste prioriteiten te stellen?

Op basis van het CX Insights Framework wordt inzichtelijk gemaakt welke klant- & bedrijfsmetrics en welke customer experience & operationele data belangrijk zijn, als uitgangspunt voor het CX Driver & Impact model.

Met behulp van de Hub voor CX Analytics API Suite worden deze bronnen aangesloten en doorgerekend. Vervolgens worden alle daarin aanwezige data verrijkt met CX kenmerken, zoals de contactreden en touchpoint informatie. Deze worden vervolgens met het driver & impact model doorgerekend voor samenhang en prioritering.

Deze hoogwaardige module bepaalt aan de hand van de aangeboden data welke van de in de hub aanwezige data science modellen het beste resultaat geeft om deze vervolgens toe te passen.

Door deze geoptimaliseerde berekeningen ontstaat direct inzicht welke knoppen er zijn om aan te draaien. In dit geval om de tNPS te verklaren in relatie tot kosten (o.a. telefonie).

Hieronder een voorbeeld van de resultaten van het CX Driver & Impact model waarin direct de relatie is te zien van de impact van de feedback van klanten (topics) op de tNPS.

blank

Het driver & impact model is een onderdeel van de Data Science Catalogus. Hierin zijn meerdere CX modulen aanwezig die data verrijken om tot gerichte inzichten te komen in klantbeleving.

Wil je meer weten?

Neem contact met ons op via T 073 303 0290 of stuur een mail naar info@underlined.nl voor een demonstratie en toelichting van de mogelijkheden.
Wil je voorbeelden zien van onze klanten die reeds werken met het toepassen van onze technieken, klik hier!

Top

Privacy Voorkeuren