Ontketen de kracht van data science binnen customer experience management

by Maartje Luinenburg

Ontketen de kracht van data science binnen customer experience management

by Maartje Luinenburg

by Maartje Luinenburg

Ik wil écht inzichtelijk maken wat klanten beweegt, maar hoe krijg ik dat voor elkaar?

Ik heb de opdracht gekregen om op basis van data te gaan sturen, maar ik weet niet goed waar ik moet beginnen.

Ik ben onderdeel van een agile team, waarbij ik intensief samen moet werken met data-analisten. Hoe kan ik ervoor zorgen dat we dezelfde taal gaan spreken?

Vragen die ik dagelijks hoor van onze klanten! Als (CX) marketeer wordt het inzetten van data alsmaar belangrijker om bedrijfsdoelstellingen te behalen. Data is in steeds grotere getale voorhanden, maar hoe kun je gebruik maken van data in je werkzaamheden? Uit onderzoek van Qlik blijkt dat slechts 24% van werknemers zich zeker voelt over zijn/haar datavaardigheden. Gelukkig zijn deze vaardigheden te leren zodat je data optimaal kunt benutten.

Leergang

Dit is precies waar we ons op richten tijdens de Leergang Data Driven Customer Experience Management. Het doel is om (CX) marketeers meer kennis te geven over de toepassing van data. We willen (CX) marketeers een overzicht bieden van trends in het vakgebied en hoe je deze kunt interpreteren en toepassen. Want veranderen op basis van data zorgt ervoor dat je gericht weet wat je aan moet pakken én je kunt aantonen wat het effect is van je inspanningen. Dit betekent overigens niet dat we je op gaan leiden tot data scientist. De insteek van het programma is dat je na afloop begrijpt wat de ontwikkelingen zijn op het gebied van data driven customer experience management, zoals:

  • artificial intelligence toepassingen
  • programmatic marketing
  • chatbots
  • data management platformen (DMP’s).

Deze kennis ga je vervolgens tastbaar maken door het samen met een data coach te vertalen naar je eigen situatie. De verkregen datavaardigheden pas je toe in je dagelijkse praktijk  en geven antwoord op bovenstaande vragen.

Ik hoop dat we je mogen verwelkomen in september!

Wil je meer weten?

Vraag onderaan deze pagina de brochure aan of neem contact op met Maartje Luinenburg via communicatie@underlined.nl

Auteur:
Milou Ehrismann
Customer Journey Analytics Consultant

Aanvragen brochure

CAPTCHA image

* Dit zijn verplichte velden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top