Mijn rol als Customer Journey Analytics Consultant

by Maartje Luinenburg

Mijn rol als Customer Journey Analytics Consultant

by Maartje Luinenburg

by Maartje Luinenburg

Jet Kanters, CJ Analytics ConsultantIk ben Jet Kanters en sinds september 2019 werkzaam bij Underlined. In deze blog stel ik me graag aan jullie voor en beschrijf ik mijn rol als Customer Journey Analytics Consultant.

Aan de Radboud Universiteit heb ik na mijn bachelor Sociologie de beleidsmaster Sociologie afgerond. Naast interesse in maatschappelijke thema’s is mijn commerciële interesse groot. Ik wilde me o.a. verder gaan verdiepen in consumentengedrag. Dat was de reden om mijn masterstage te gaan invullen bij Kantar TNS, een marktonderzoeksbureau in Amsterdam. Ik merkte hier dat consumentengedrag inderdaad het thema is waar ik me in mijn werk mee bezig wilde gaan houden. Tijdens mijn studie, maar ook later in mijn werk als marktonderzoeker, lag veel focus op kwantitatief onderzoek. Door middel van ruwe data komen tot een bruikbaar advies waar de opdrachtgever echt impact mee kan maken, dát vind ik leuk! Dit alles komt in mijn rol als Customer Journey Analytics Consultant bij Underlined mooi samen.

Verbeterinitiatieven

Mijn rol als Consultant bij Underlined is divers. Zo werk ik mee aan CX projecten voor verschillende klanten, van banken tot de retailers. De projecten lopen uiteen, ik ben bijvoorbeeld betrokken bij het opzetten van ons Insights Framework waarmee we voor onze opdrachtgevers de klantwaarden aan bedrijfswaarden koppelen. Hiermee creëren we inzicht aan welke knoppen gedraaid kan worden om deze waarden in beweging te krijgen. Daarnaast houd ik me ook veel bezig met tekstmining. Underlined heeft verschillende tekstmining oplossingen ontwikkeld om inzicht te verkrijgen in open klantfeedback of klantdata. Deze tekstmining oplossingen zijn beschikbaar voor verschillende branches. Samen met mijn collega’s zorg ik ervoor dat dit aanbod blijft groeien en onze geboden oplossingen up-to-date blijven.

Het komt vaak voor dat opdrachtgevers veel waardevolle open klantfeedback hebben verzameld, maar vervolgens niet goed weten welke actiepunten uit die open feedback kunnen worden gehaald. Als consultant help ik de opdrachtgever om uit veel en vaak ongestructureerde informatie, daadwerkelijke verbeterinitiatieven te formuleren. Door middel van data leren we consumenten en organisaties steeds beter begrijpen en verbeteren we samen met de opdrachtgever de klantervaring. Ik ben erg blij hier mijn steentje aan bij te kunnen dragen. Dit doe ik zeker niet alleen, Underlined bestaat uit een jong en gedreven team, waar zowel consultants als data scientists werkzaam zijn.

Het verschil maken

Binnen verschillende organisaties zien we dat Customer Experience op dit moment een belangrijk thema is. De ervaring van de klant staat meer centraal dan ooit. De dienstverlening dient naar een hoger level getild te worden om als organisatie op te vallen en het verschil te maken. Hierbij is het belangrijk om te weten wat je klanten bezighoudt. Underlined helpt met het opzetten van een data gedreven Customer Experience om inzichtelijk te maken waar kansen liggen om de ervaring van de klant te verbeteren. Als Customer Journey Analytics Consultant krijg ik de kans hier een mooie bijdrage aan te leveren.

Meer Jet

Volg Jet op LinkedIn
Favorieten van Jet: dé hotspots van Nijmegen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top