Masterclass Datagedreven impact creëren in CX 

by Theo

Masterclass Datagedreven impact creëren in CX 

by Theo

by Theo

Een sessie over inspiratie, de laatste inzichten, nieuwe mogelijkheden en hoe je je organisatie kunt faciliteren. De sessie is vormgegeven in een aantal blokken. Startend vanuit het grotere perspectief, gaat elk blok verder de diepte in en geeft het concrete handvatten om in de organisatie aan de slag te gaan. Met nieuwe kennis, inzichten en nieuwe manieren om je teams en organisatie te stimuleren. Compleet met een actieplan, en dat alles in een inspirerende omgeving.  

Tijdens de Masterclass gaan we gezamenlijk, vanuit jouw eigen expertise, aan de slag om te kijken welke slagen er binnen jouw eigen organisatie gemaakt kunnen worden op het gebied van impactvol veranderen op basis van data gedreven technieken. Dit doen we door concreet te bekijken welke punten je in je eigen bedrijf aan kunt pakken en wat daar allemaal bij komt kijken. Je verlaat de Masterclass dus niet alleen met de benodigde kennis, maar ook met concrete handvatten waarmee je direct aan de slag kunt!

Deze masterclass wordt verzorgd in samenwerking met:

Eerstvolgende masterclass: 13 december 2018 van 09.30 tot 17.00

Het programma

  1. Datagedreven in een veranderende wereld

“The next three years will be more critical and transformational for CX then the last 50.” Wat gebeurt er binnen klantbeleving, wat zijn trends en ontwikkelingen, en hoe leiden ze tot wezenlijke veranderingen in klantgedrag. Welke CUSTOMER BATTLEGROUNDS zijn er en wat doen voorlopers? Hoe kun je bestaande data inzetten om te innoveren en zo inspelen op veranderingen.

WAAROM? We geven je kennis, inspiratie en handvatten om verschillende invalshoeken aan te dragen, buiten de eigen organisatie te denken, en in te spelen op relevante ontwikkelingen.

  1. Datagedreven klantbeleving ontwerpen

“Great customer experiences are engineered.” Welke methodes en vormen zijn er om van data tot klantbeleving te komen? Hoe verrijk je je inzichten door emotie en gedrag van klant toe te voegen? Welke data gebruik je? En wat is het verschil tussen wat een klant zegt en wat een klant doet? We dagen je uit of je wel de juiste problemen oplost. We nemen je mee in o.m. CUSTOMER JOURNEYS, EMOTION MAPPING, DESIGN THINKING en de Slow Elevator Problem.

WAAROM? Er is geen one-size-fits-all oplossing. Verschillende data en verschillende problemen vergen verschillende routes en methodes. We helpen je met je keuzes.

Na een heerlijke lunchbreak is er aandacht voor het volgende: 

  1. Datagedreven impact in de organisatie

“Decisions don’t start with data.” Hoe zorg je dat de datagedreven oplossingen vervolgens ook de aandacht krijgen? We geven je handvatten en best practices voor een slimme inzet van jouw harde werken. Over hoe VISUALISATIE, disruptie en storytelling je helpen om je doel te bereiken.

WAAROM? We willen niet dat je alleen maar data oplevert. We willen dat je inzichten geeft die mensen in beweging brengt. We geven je nieuwe, essentiële skillsets mee.

Gedurende de dag maak je aantekeningen op een persoonlijk actieplan. Deze worden op het einde van de workshop aangescherpt. Het resultaat neem je mee en geeft je direct uitvoerbare stappen mee. 

Locatie en kosten

Image result for jads den bosch
Jheronimus Academy of Data Science (JADS)
Sint Janssingel 92
5211 DA ‘s-Hertogenbosch
routebeschrijving

De kosten voor deze masterclass, inclusief lunch en borrel zijn € 995,- excl. BTW.
Er is plek voor maximaal 15 personen.

Deze specialisten begeleiden de masterclass

Jaap Wilms

Jaap is een sparring partner voor CX/NPS managers en teams die uitdaagt, inspireert en ondersteunt om klantbeleving succesvol in te zetten. Hij geeft regelmatig presentaties en masterclasses, begeleidt diverse internationale bedrijven en was daarvoor zelf jarenlang Global Head of NPS bij een grote internationale financiële organisatie. Hij was onder andere werkzaam voor opdrachtgevers als: E.ON, SES, KPN, Bayer, AH, Wargaming, Baloise en Warth & Klein Grant Thornton.

Theo van der Steen

Theo van der Steen

Theo is actief met het opzetten en realiseren van e-Business, CRM en Online strategieën en het inrichten en verbeteren van omnichannel klant­ervaringen. Theo verzorgt regelmatig gast college’s en werkt samen met de JADS universiteit voor continu onderzoek en nieuwe leercontent. Theo heeft meerdere nominaties ontvangen voor zijn werk in CRM en CX. Hij was onder andere werkzaam voor opdrachtgevers als: Procter & Gamble, Philips, British American Tobacco, Nuon, Zwitserleven, Volkswagen, Univé, AEGON en ANWB.

Ervaringen deelnemers eerdere masterclasses van Underlined

Daryl AutarDe Masterclass was voor mij erg leerzaam en heeft mij praktische tools opgeleverd die ik kan inzetten ter verbetering van de klantbeleving. Ik raad deze workshop aan als je meer inzicht wilt halen uit customer journey’s bij jouw bedrijf.

Daryl Autar, Data Scientist bij Hallmark Cards Continental Europe B.V.

Maaike VernooyIn een ontspannen setting inspirerende ervaringen gedeeld! Goed ook om te horen waar en hoe iedereen met customer experience bezig is.

Maaike Vernooy, Customer Experience Manager bij OHRA

Bart DerksenIn deze masterclass ben ik tot inzicht gekomen dat Big Data alleen maar een tijdelijke kapstok is. Softwaretools die steeds meer kunnen omgaan met ongestructureerde data vergen nog altijd het kennisniveau van inhoudelijke specialisten van de branche. Analytics rondom klantreizen helpt bij het inzicht dit voor klanten te verbeteren en ook in te schatten wat nu de waarde is van een verbetering van een processtap voor klant en onderneming.

Bart Derksen, Afdelingsmanager Marketing Intelligence bij Univé Verzekeringen

Titia PosdijkDe workshop heeft me veel inspiratie opgeleverd over hoe we customer journeys beter kunnen meten en optimaliseren, door het koppelen van verschillende rapportages met klantdata. Kwalitatieve klantinzichten blijven altijd belangrijk, maar door die inzichten te koppelen aan ‘big data’ kom je sneller bij concrete verbeterpunten. En kan je structureel de klantbeleving blijven verbeteren.

Titia Posdijk, Interim Marketeer bij ASN Bank

Michiel van StratenDank voor de inspirerende sessie!

Michiel van Straten, Customer Analytics bij KPN

Christiaan BuitenhuisHet is prettig om met gelijkgestemden te kunnen spreken over het enige onderwerp dat er voor organisaties toe doet: de klant. De mensen sprekers maken dit mogelijk en dagen uit om twee stappen vooruit te denken om zo klanten nog beter van dienst te kunnen zijn. Het was een leuke, leerzame ochtend!

Christiaan Buitenhuis, Marketing Intelligence bij Interpolis

Nicolette WuringNa deze zeer inspirerende ochtend over customer journey management en de integrale verbetering daarvan, borrelden er allerhande ideeën in mij op. Ik heb er ’s avonds direct een blog over geschreven.

Nicolette Wuring, Director Customer Focus bij QVC Deutschland Inc. & Co. KG

Theo de GussemNa een inspirerende workshop met verschillende branchegenoten terug naar de werkvloer.
Erg leerzaam om te zien hoe anderen in klantbeleving staan en denken over hoe het beter zou kunnen.
Met voldoende praktische handvatten nu aan de slag om concrete verbeterpunten inzichtelijk te maken.

Theo de Gussem, Adviseur Market Intelligence, Divisie Marketing en Sales CZ

Alexander PronkBewegen van procesdenken naar klantdenken. Door de masterclass ben ik weer een stapje terug gaan doen en gaan kijken naar wat écht belangrijk is. Een aanrader!

Alexander Pronk, Business Line Manager bij Guidion

Judy WisselaarDe Masterclass vond ik erg interessant en heeft me een paar mooie aanknopingspunten gegeven om binnen Interpolis in gesprek te gaan over Customer Experience Management. Dank daarvoor!

Judy Wisselaar, Customer Experience manager bij Achmea, Kwaliteit & Klantsignalen

Edwin KootLeerzame en inspirerende masterclass! Een mooie combi van theoretische inzichten en open uitwisseling van praktijkervaringen van bedrijven. Leuk om te horen dat we vaak met vergelijkbare issues worstelen. Maar ook diverse bruikbare en praktische voorbeelden en ideeën gehoord. Dank aan gastheren Theo en Sander. Een aanrader!

Edwin Koot, Manager Customer & Market Intelligence bij Allianz Benelux N.V.

Erik JansenText Mining van medewerker en klantreacties leidt tot verhelderende inzichten in welke NPS-drivers je nu echt moet oppakken!

Erik Jansen, Senior Account Manager bij SAS

Deze bedrijven volgden eerder al een masterclass bij ons.

Logos deelnemers Masterclass

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top