Data Science Magic

Data Science Magic

by Theo

Data Science bied mogelijkheden om tot nieuwe inzichten te komen. In het Customer Experience werkveld zijn veelgebruikte statistische en mining toepassingen; tekstmining, procesmining, impact/driver modellering en voorspelmodellering.  zie hieronder schematisch weergegeven:

blank

 

Underlined brengt alle data bronnen bij elkaar die inzicht kunnen bieden in klantgedrag (telefonie, chat, web, mobile, …), de klant (klantkenmerken, ….), de gebruikte producten en diensten en klantfeedback. Al deze bronnen samen worden gebruikt in onze modellen om tot duiding te komen op onder andere de volgende vragen:

  • Wat heeft het meeste invloed op de NPS?
  • Waar liggen kansen om onze claim digital first waar te maken?
  • Hoe krijg ik de kosten in de klantcontactkanalen gereduceerd?
  • Hoe kan ik mijn share of wallet verbeteren?
  • Hoe krijg ik inzicht in de klantreis en welke kansen dit bied voor loyaliteit?
  • …..

Underlined ontwikkelt Data Science toepassingen vanuit het CX Insights Framework om modellen te verbinden aan KPI’s waar een organisatie op wil sturen.

Top