CX Data Driven aanpak – Fase 3

by Charlot Oldemaat

Benieuwd naar de 5 fases van een data driven CX aanpak?

Lees meer over de Underlined Data Driven CX Maturity fases!


Fase 3: “CX Insights Framework”

Hoe meer klantdata verzameld wordt (bv. uit onderzoek zoals NPS, contactdata zoals mail en call, en klantfeedback), hoe meer databronnen verbonden kunnen worden in analyses. De verschillende databronnen kunnen hierbij verbonden worden aan KPI’s, om deze te kunnen meten. Hierdoor ontstaan verdiepende onderbouwingen die tot verbeteringen in de dienstverlening kunnen leiden. Analyses, zoals tekstmining, kunnen inzicht bieden in de onderwerpen waarover klanten tevreden of juist ontevreden zijn. Daarnaast kunnen de verbindingen in data ervoor zorgen dat er verdiepende analyses uitgevoerd kunnen worden die inzichtelijk kunnen worden gemaakt in dashboards.

Wat bieden wij:

De service van Underlined biedt bijvoorbeeld het scannen en koppelen van databronnen aan de hand van de Datascan. Een vervolg hierop is de verrijking van data, o.a. door het rubriceren van open tekstvelden. De analyses die hieruit volgen bieden uiteraard inzichten in de beleving van de klant die binnen uw gehele organisatie ingezet kunnen worden. Wilt u meer weten over het inzetten van het CX Insights Framework binnen uw organisatie en wat dit voor u kan betekenen? Wanneer u interesse heeft in hoe dit bij een klant in zijn werk is gegaan kunt u een kijkje nemen in de Essent klantcase.

Top