CX Data Driven aanpak – Fase 3

by Charlot Oldemaat

Benieuwd naar de 5 fases van een data driven CX aanpak?

Lees meer over de Underlined Data Driven CX Maturity fases!


Fase 3: “CX Insights Framework”

Bedrijven die data driven aan de slag willen, merken in steeds grotere mate dat er vanuit veel invalshoeken kan worden gekeken naar data en binnen no-time zie je door de bomen het bos niet meer. Zo zal een Business Intelligence afdeling beginnen met het maken van rapportages op een genormaliseerde dataset en zo zal de data scientist beginnen met mooie machine learning en statistische modellen op ruwe data. Voor de business al snel een groot vraagteken wat nu belangrijk is om te prioriteren, omdat de uitkomsten van de rapportage en het statistisch model zeker niet zondermeer hetzelfde zullen aanwijzen als belangrijke items voor je backlog. Om hier antwoorden op te formuleren helpt een CX Insigths Framework. De gedachten erachter zijn bedoeld om nu juist alle invalshoeken bij elkaar te brengen en keuzen te maken, welke data relevant is, welke inzichten essentieel zijn en wat dat betekent voor de inrichting van je data driven aanpak.

Wat bieden wij:

De service die Underlined biedt is het in kaart brengen, met uw organisatie, van uw CX Insights Framework. Om dit model te valideren op reeds aanwezige data, kwaliteit van data en mogelijke inzichten is er een gestandaardiseerde Datascan. De analyses die hieruit volgen bieden uiteraard inzichten in de beleving van de klant die binnen uw gehele organisatie ingezet kunnen worden. Wilt u meer weten over het inzetten van het binnen uw organisatie en wat dit voor u kan betekenen? Wanneer u interesse heeft in hoe dit bij een klant in zijn werk is gegaan kunt u een kijkje nemen in de Essent klantcase.

Top