CX Data Driven aanpak – Fase 2

by Charlot Oldemaat

Benieuwd naar de 5 fases van een data driven CX aanpak?

Lees meer over de Underlined Data Driven CX Maturity fases!

Fase 2: “NPS Open Feedback”

Om gebruik te maken van aanwezige klantdata voor het initiëren van verbeterinitiatieven rondom klanttevredenheid, kan data uit klantfeedback goede input leveren. Deze data zal geanalyseerd moeten worden om tot conclusies te komen waarover klanten tevreden zijn of juist ontevreden. Dit kan door open tekstvelden uit klantfeedback te analyseren en te categoriseren d.m.v. rubrieken, waarbij eventueel toevoegingen worden gemaakt op organisatiespecifieke onderwerpen waarover een klant feedback geeft. Dit levert inzicht in wat er speelt bij uw klanten en welke verbeteringen bij kunnen dragen aan de klanttevredenheid.

Wat bieden wij:

De service van Underlined biedt het analyseren van klantfeedback waarna u ook daadwerkelijk met open feedbackvragen aan de slag kan. Een manier waarop Underlined dit aanbiedt zijn de tekstmining analyses die open tekstvelden indeelt in onderwerprubrieken, waarbij ook organisatiespecifieke onderwerpen toegevoegd kunnen worden wanneer nodig. Een andere manier is aan te sluiten (via een API) op de Underlined Hub voor CX Analytics Tekstmining API, waarbij u voor ieder aangeboden antwoord van uw klant op een open vraag (in o.a. onderzoeksdata) meteen de belangrijkste onderwerpen en het sentiment teruggekoppeld krijgt. Deze tekstmining inzichten bieden u natuurlijk meer inzicht in uw kansen en dit wordt u visueel gepresenteerd in dashboards. Wilt u meer weten over klantcases rondom tekstmining? Lees dan hier meer over de cases van bijvoorbeeld: SNS en ABN.

Top