5 Tips voor het omgaan met een data analyse

by Ana Milicevic

5 Tips voor het omgaan met een data analyse

by Ana Milicevic

by Ana Milicevic

Benut jij alle kansen uit een data analyse om de juiste vervolgstappen te ondernemen?

In de praktijk merken we bij Underlined dat klanten wel weten dat ze van data kunnen leren maar er bestaan nog vaak vragen over hóe ze van deze data kunnen leren. Hoewel het misschien lastig is om te weten waar je moet beginnen, raden wij aan om juist aan de slag te gaan en ervaring op te doen!

Voorkom dat je verdrinkt in een data analyse!

Marketing & communicatie vraagt om aanpassingsvermogen, continu experimenteren. Zo ook met data.

Lotte, Data Scientist bij Underlined, geeft 5 tips die helpen bij het trekken van conclusies uit een data analyse.

Wat kom je te weten?

In deze blog worden 5 tips uitgelicht die helpen bij het trekken van conclusies uit een data analyse, waarbij twee overkoepelende punten naar voren komen.

  • Het geeft een beeld over hoe je jezelf het beste kunt voorbereiden op een data analyse en welke conclusies je eruit kunt trekken
  • Ook geven we mee dat een data analyse niet het antwoord geeft op al je vragen, maar dat je vooral moet kijken naar de kansen die je wél kunt benutten met een data analyse om vervolgstappen te ondernemen

5 Tips voor Marketeers & CX Professionals

Lees het blog van Lotte!

Als je wilt profiteren van de voordelen van data, moet je bij de basis beginnen. Welke doelstellingen wil je behalen? Op basis daarvan kun je beslissen welke data je moet verzamelen en analyseren.

Voor wie?

Marketing & communicatie vraagt om aanpassingsvermogen, continu experimenteren. Zo ook met data. Door het nemen van datagedreven beslissingen kun je:

  • Marketingsinspanningen verbeteren
  • Je doelgroep beter begrijpen
  • Progressie monitoren ten opzichte van je doelstellingen
  • Winst verhogen
  • Anticiperen op de toekomst

Dit is de reden dat steeds meer Marketeers en CX professionals met data analyses in aanraking komen. Dat betekent ook dat zij voor de uitdaging staan om de uitkomsten van deze onderzoeken te begrijpen en vervolgens gebruiken om de goede vervolgacties te ondernemen.

Meer informatie?

Onze Data Scientists en Consultants denken graag mee over hoe jouw organisatie kan profiteren van datagedreven werken. Neem contact op.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top